Regulamin
REGULAMIN KORZYSTANIA Z OPASKI
(OPASKI BEZPIECZEŃSTWA)
W RAMACH PROGRAMU „KORPUS WSPARCIA SENIORÓW”
REALIZOWANEGO PRZEZ GMINĘ ZGORZELEC
Niniejszy Regulamin korzystania z Opaski określa w wewnętrznej relacji między Gminą
a Użytkownikami zasady, zakres i warunki korzystania przez Użytkowników z urządzeń stanowiących własność Gminy oraz usług świadczonych przez zewnętrznego dostawcę usług teleopieki na zlecenie Gminy.
-
Definicje:
Centrum Teleopieki podmiot za pośrednictwem którego Usługodawca świadczy usługę Teleopieki,
Gmina Gmina Zgorzelec w imieniu której działa Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, adres: 59-900 Zgorzelec ul. T. Kościuszki 70 , NIP: 615-18-08-654
Opiekun osoba fizyczna, której numer został podany jako Numer Alarmowy (ICE) i która została upoważniona przez Użytkownika do otrzymywania informacji o jego stanie zdrowia oraz do wglądu do jego dokumentacji medycznej,
Regulamin niniejszy regulamin określający zasady korzystania z opaski, a także wszelkie załączniki do niego;
RODO rozporządzenie Parlamentu Europejskiego Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
Teleopieka usługa opisana szczegółowo w Regulaminie oraz Umowie, świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem Centrum Teleopieki przy pomocy Urządzenia;
Umowa pisemna Umowa pomiędzy Gminą a Użytkownikiem, określającą zasady użyczenia Urządzenia (Opaski) oraz korzystania z usług teleopieki,
Urządzenie urządzenie w formie opaski na rękę służące m.in. do zdalnego monitoringu wybranych parametrów życiowych, występujące na rynku pod nazwą SiDLY CARE PRO (Opaska);
Usługodawca spółka pod firmą SiDLY spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą
w Warszawie, przy ul. Chmielnej 2/31, 00-020 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000519219, NIP: 7010435677, REGON: 147363415,
o kapitale zakładowym 27.100 zł;
Użytkownik osoba fizyczna korzystająca z Urządzenia, której parametry funkcji życiowych stanowią przedmiot pomiarów, zakwalifikowana przez Gminę jako odbiorca końcowy usługi teleopieki w ramach realizowanego Programu;
-
Informacje kontaktowe
Kontakt Użytkownika z Gminą odbywać się może za pośrednictwem:
-
-
poczty tradycyjnej, kierowanej na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. T. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec
-
poczty e-mail pod: gopszgorzelec@wp.pl
-
telefonu pod numerem +48 75 77 52 667
-
-
Czas trwania Umowy i rozpoczęcie świadczenia Usług
-
Umowa zostaje zawarta z chwilą wskazaną w treści Umowy.
-
Czas trwania Umowy określany jest w treści Umowy.
-
Umowa wygasa z upływem terminu, na który została zawarta, chyba że zostanie przez przedłużona na piśmie. Umowa o świadczenie Usług może zostać rozwiązana przed upływem terminu, na który została zawarta, tylko z ważnych powodów.
-
Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Usługodawcę nastąpi po:
-
zawarciu Umowy,
-
wydaniu Urządzenia,
-
uzupełnieniu informacji oraz udostępnieniu oświadczeń wymaganych przez Gminę
i Usługodawcę.
-
-
Warunki wykonywania teleopieki
-
Użytkownicy zostali wybrani przez Gminę spośród osób spełniających wymagania określone
w dokumentacji Programu. -
Użytkownik, w ramach zawartej Umowy, podlegał będzie Teleopiece z wykorzystaniem Urządzenia. Teleopieka stanowi całodobowy system wsparcia Użytkownika przez teleopiekunów, pozostających w gotowości w Centrum Teleopieki do udzielenia zdalnej pomocy oraz wezwania odpowiednich służb celem udzielenia Użytkownikowi pomocy bezpośredniej.
-
Urządzenie – Opaska jest własnością Gminy i będzie użyczona Użytkownikowi na podstawie Umowy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność materialną za Urządzenie na zasadach określonych w Umowie. W przypadku jego utraty lub zniszczenia zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni, poinformować Gminę.
-
Użytkownik zobowiązany jest do:
-
Zawarcia Umowy, której wzór stanowi Załącznik do niniejszego Regulaminu,
-
Przestrzegania Umowy, niniejszego Regulaminu i obowiązujących przepisów prawa podczas korzystania z udostępnionego mu Urządzenia, w tym do poszanowania dóbr osobistych i praw własności intelektualnej Usługodawcy, innych użytkowników oraz osób trzecich;
-
powstrzymywania się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
-
powstrzymywania się od działań mogących zakłócić funkcjonowanie usług teleopieki;
-
udostępnienia danych zgodnych ze stanem faktycznym;
-
zapoznania Użytkownika z treścią niniejszego Regulaminu oraz zobowiązania ich do jego przestrzegania;
-
regularnego monitoringu poprawności działania systemu w tym Urządzenia, zasięgu Urządzenia, stanu naładowania baterii Urządzenia, a także dostępu do Internetu Urządzenia Opiekuna i Urządzenia Mobilnego oraz stanu naładowania baterii Urządzenia Opiekuna i Urządzenia Mobilnego;
-
spełnienia wymogów technicznych określonych przez Gminę oraz Usługodawcę;
-
zapoznania się z instrukcją obsługi Urządzenia oraz korzystania z Urządzenia wyłącznie zgodnie z jej treścią.
-
-
Użytkownik nie jest uprawniony do zmiany operatora telekomunikacyjnego.
-
Użytkownik nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w Urządzenie lub jego oprogramowanie.
-
Zawieszenie wykonywania Usług może zostać dokonane na zasadach wskazanych w Umowie.
-
Odpowiedzialność
-
Gmina nie ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialności za szkody materialne lub niematerialne związane z korzystaniem z usługi Teleopieki.
-
Usługodawca ani Telecentrum nie ponoszą odpowiedzialności za nieuzasadnione wezwanie przez Telecentrum służb ratunkowych: Pogotowia Ratunkowego, Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, które nastąpiłoby w wyniku naciśnięcia przez Użytkownika przycisku SOS lub zadziałania czujnika Upadku, o czym Usługobiorca (o ile sam nie jest Użytkownikiem) ma obowiązek poinformować Użytkownika.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku braku rejestracji pracy sygnału SOS czy niedostarczenia innej Usługi w przypadku braku ładowania Urządzenia i/lub samodzielnego wyłączenia przez Użytkownika Urządzenia w czasie świadczenia Usługi,
-
Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy ograniczona jest do strat rzeczywistych poniesionych przez Usługobiorcę lub Użytkownika. Usługodawca nie odpowiada w żadnym wypadku za utracone korzyści, szkody pośrednie
i hipotetyczne. Ponadto, odpowiedzialność Usługodawcy za wszystkie szkody poniesione przez Usługobiorcę lub Użytkownika ograniczona jest do wartości Umowy.
-
Reklamacje
-
Jeżeli Warunki Szczegółowe Umowy nie stanowią inaczej, reklamacje dotyczące świadczenia usług Teleopieki lub Urządzenia należy zgłaszać Gminie lub bezpośrednio Usługodawcy na adres e-mail helpdesk@sidly.eu lub pocztą tradycyjną na adres SiDLY Sp. z o.o., ul. Kasprowicza 47,
01-836 Warszawa. -
W reklamacji należy podać imię i nazwisko Użytkownika oraz numer IMEI Urządzenia. Zaleca się podanie w reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
-
Ochrona danych osobowych
-
Gmina jest administratorem danych osobowych Użytkowników i ich opiekunów, w zakresie
w jakim zostały udostępnione w związku z wykonywaniem Umowy. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Użytkownika stanowi Załącznik do Umowy. -
Usługodawca jest odrębnym Administratorem Danych Osobowych a stosowna klauzula informacyjna w tym zakresie stanowi Załącznik do Regulaminu.
-
Gmina przetwarza dane osobowe Usługobiorcy w celu i na podstawie:
- niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- dochodzenia ewentualnych roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
-
Dane osobowe Użytkownika oraz jego opiekuna przetwarzane są przez okres wykonywania Umowy a po tym czasie przez okres niezbędny dla dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami przez Gminę.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak może być konieczne dla skorzystania
z Usług. -
Gmina powołała Inspektora Ochrony Danych: z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu mailowego: iod@gmina.zgorzelec.pl.
-
Użytkownikowi przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
-
dostępu do danych osobowych oraz do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub do ich usunięcia;
-
jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody – do jej wycofania w dowolnym momencie;
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
-
żądania przeniesienia danych osobowych - przeniesienie polega na otrzymaniu od Usługodawcy danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego i przesłaniu takich danych innemu administratorowi danych;
-
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
-
Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie i pozostałych częściach Umowy zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
-
Gmina zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie, w szczególności, jeżeli jest to uzasadnione zmianami obowiązującego prawa.
Załączniki:
-
wzór Umowy,
-
klauzula RODO Usługodawcy.