Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgorzelcu

poszukuje pracownika na stanowisko:

PRACOWNIKA SOCJALNEGO

 

  1. Wymagania

 

  1. Niezbędne:
  1. posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia
    12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j Dz. U. z 2019 poz. 1507
    z późn. zm.) tj. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
  2. posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, 
  3. ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna,
  4. do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.
  5. osoby które przed dniem 1 maja 2004 r. ukończyły studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, nauki społeczne i socjologia.
  6. osoby, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,  tj. w dniu 1 maja 2004 r. kontynuowały studia magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia ukończyły te studia do dnia 31 października 2007 r.
  7. osoby, które przed 1 maja 2004 r. rozpoczęły studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia.
  8. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  9. niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,
  10. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku,
  11. znajomość przepisów prawnych z zakresu:
    1. ustawy z dnia 12 marca 2014 roku o pomocy społecznej
      (t.j Dz. U. z 2019 r. poz. 1507 z późn. zm.)
    2. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego     (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
    3. ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz.U. z 2020 r.  poz. 218 )
    4. ustawy z dnia 11 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej   (Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z póżn. zm.)
  1. Wymagania dodatkowe:
  1. dobra znajomość obsługi komputera,
  2. obsługa Systemu Informatycznego POMOST Std,
  3. umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość,
  4. komunikatywność, cierpliwość, opanowanie, nastawienie na rozwiązywanie problemów, samodzielność, odporność na stres, odpowiedzialność i dokładność w realizacji powierzonych zadań, chęć podnoszenia własnych kompetencji, wysoka kultura osobista,
  5. prawo jazdy kat. B, posiadanie własnego samochodu,
  6. doświadczenie zawodowe będzie dodatkowym atutem.
  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. praca socjalna,
  2. dokonywanie analizy i oceny zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej, kwalifikowanie do uzyskania świadczeń, prowadzenie wywiadów rodzinnych/środowiskowych,
  3. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osób i rodzin, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,
  4. pomoc w uzyskaniu poradnictwa i udzielanie pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
  5. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  6. pobudzenie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
    w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, środowisk i grup społecznych,
  7. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami  w celu przeciwdziałania
    i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
  8. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
  9. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
  10. prace administracyjne i biurowe.
  1. Wymagane dokumenty:
  1. życiorys (CV) oraz list motywacyjny,
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  3. dokumenty poświadczające wykształcenie,
  4. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  5. kserokopie świadectw pracy,
  6. oświadczenie kandydata o treści: „oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych, korzystam z pełni praw publicznych, cieszę się nieposzlakowaną opinią, nie byłam/em skazana/y prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo popełnione ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
  7. oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku pracownika socjalnego,
  8. podpisane oświadczenie o zapoznaniu z klauzulą informacyjną dotyczącą rekrutacji
    i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
    w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie
    z RODO.

 

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 2388

Utworzono dnia: 01.01.1970

Dokument wprowadził:
Monika Kieliś

Dokument opublikował:
Administrator

Drukuj dokument

Historia publikacjiHistoria publikacji:

27.08.2020, Administrator główny:

Edycja dokumentu Ogłoszenie

27.08.2020, Administrator główny:

Edycja dokumentu Ogłoszenie

27.08.2020, Administrator:

Dodanie załącznika Klauzula informacyjna RODO

27.08.2020, Administrator:

Dodanie załącznika Kwestionariusz osobowy

16.03.2020, Administrator główny:

Edycja dokumentu Ogłoszenie

16.03.2020, Administrator główny:

Edycja dokumentu Ogłoszenie

16.03.2020, Administrator główny:

Edycja dokumentu Ogłoszenie

30.05.2019, Administrator:

Utworzenie dokumentu Ogłoszenie