Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgorzelcu
poszukuje pracownika na stanowisko:
PRACOWNIKA SOCJALNEGO
- Wymagania
- Niezbędne:
- posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia
12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j Dz. U. z 2019 poz. 1507
z późn. zm.) tj. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków: - posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
- ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna,
- do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.
- osoby które przed dniem 1 maja 2004 r. ukończyły studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, nauki społeczne i socjologia.
- osoby, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 r. kontynuowały studia magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia ukończyły te studia do dnia 31 października 2007 r.
- osoby, które przed 1 maja 2004 r. rozpoczęły studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia.
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku,
- znajomość przepisów prawnych z zakresu:
- ustawy z dnia 12 marca 2014 roku o pomocy społecznej
(t.j Dz. U. z 2019 r. poz. 1507 z późn. zm.) - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 218 )
- ustawy z dnia 11 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z póżn. zm.)
- ustawy z dnia 12 marca 2014 roku o pomocy społecznej
- Wymagania dodatkowe:
- dobra znajomość obsługi komputera,
- obsługa Systemu Informatycznego POMOST Std,
- umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość,
- komunikatywność, cierpliwość, opanowanie, nastawienie na rozwiązywanie problemów, samodzielność, odporność na stres, odpowiedzialność i dokładność w realizacji powierzonych zadań, chęć podnoszenia własnych kompetencji, wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat. B, posiadanie własnego samochodu,
- doświadczenie zawodowe będzie dodatkowym atutem.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- praca socjalna,
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej, kwalifikowanie do uzyskania świadczeń, prowadzenie wywiadów rodzinnych/środowiskowych,
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osób i rodzin, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,
- pomoc w uzyskaniu poradnictwa i udzielanie pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- pobudzenie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, środowisk i grup społecznych, - współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania
i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa, - inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
- prace administracyjne i biurowe.
- Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) oraz list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- dokumenty poświadczające wykształcenie,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kserokopie świadectw pracy,
- oświadczenie kandydata o treści: „oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych, korzystam z pełni praw publicznych, cieszę się nieposzlakowaną opinią, nie byłam/em skazana/y prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo popełnione ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku pracownika socjalnego,
- podpisane oświadczenie o zapoznaniu z klauzulą informacyjną dotyczącą rekrutacji
i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie
z RODO.
Załączniki:
Informacje:
Liczba wyświetleń: 2388
Utworzono dnia: 01.01.1970
Dokument wprowadził:
Monika Kieliś
Dokument opublikował:
Administrator
Historia publikacji:
27.08.2020, Administrator główny:
Edycja dokumentu Ogłoszenie
27.08.2020, Administrator główny:
Edycja dokumentu Ogłoszenie
27.08.2020, Administrator:
Dodanie załącznika Klauzula informacyjna RODO
27.08.2020, Administrator:
Dodanie załącznika Kwestionariusz osobowy
16.03.2020, Administrator główny:
Edycja dokumentu Ogłoszenie
16.03.2020, Administrator główny:
Edycja dokumentu Ogłoszenie
16.03.2020, Administrator główny:
Edycja dokumentu Ogłoszenie
30.05.2019, Administrator:
Utworzenie dokumentu Ogłoszenie